У дніпровському Музеї АТО презентували благодійний арт-календар
«Мішка», «покемон», «дашка», «карандаші». Військовий сленг – у малюнках. Такий арт-календар на 2019-й презентували в дніпровському Музеї АТО. Він благодійний. Гроші з його продажу підуть на придбання тепловізорів.
Календар – проект Благодійного фонду «Повернись живим». Щороку його наповнення змінюється.
– Календарем 2019 року ми хотіли показати, наскільки глибоко війна впливає на всі сфери, включно з мовою. Це, зокрема, поява нового сленгу. «Птічка», «мішка», «покемон» – їх використовують вже не лише на фронті, а й у мирному житті. Ми графічно зобразили ці слова, – зазначив засновник фонду «Повернись живим» Віталій Дейнега.
Календар має вигляд військового словника.
– Кожна з 12 сторінок нагадує старий підручник з ДПЮ – допризовної підготовки юнаків. Так зробили для впізнаваності. Людина бачить малюнок, розуміє, що він з книги, та читає тлумачення. Деякі навіть не вірять, що це оригінальна робота, придивляються – чи не відскановані зображення, – розповів ілюстратор робіт Олександр Ком’яхов.
Нині фонд надрукував 800 календарів. Гроші з продажу йдуть на закупку тепловізорів для військових. Перший такий прилад вже допоміг придбати радник голови ДніпроОДА Юрій Голик.
– Придбані календарі отримають школи, лікарні та просто всі бажаючі. Хочу, аби вони були в кожного. Важливо, аби наші люди розуміли – війна триває. Завершиться вона лише тоді, коли останній російський солдат покине кордони нашої країни, а над Донецькою та Луганською облдержадміністраціями замайорять українські прапори. А поки це не сталося – допомагатимемо, як можемо, – наголосив Юрій Голик.
Тепловізор передали 25-й окремій повітрянодесантній бригаді.
– Цей прилад допомагає виявити та знешкодити ворога. У нас таких два, це буде третій. Вистачить! – сказав командир роти 25-ї бригади Володимир Трусов.
Вартість одного календаря – 500 гривень.