У Дніпрі підприємців навчать користуватися дизайн-кодом міста

  08.04.2019 13:03   -
Новини

Дніпро став першим містом в Україні, де офіційно врегулювали розміщення зовнішньої реклами. Міськрада наприкінці 2018-го затвердила рішення № 1250 «Принципи візуальної організації розміщення рекламних засобів, вивісок і табличок на фасадах будівель м. Дніпра». Ці принципи стали частиною проекту зі створення сучасного та автентичного дизайн-коду для міста.

До напрацювання згаданих принципів долучилися профільні фахівці – архітектори, дизайнери, юристи, виробники візуальної продукції. Проект був у відкритому доступі й обговорювався зі всіма зацікавленими сторонами, зокрема замовниками й виробниками реклами та громадою.
– Кожен охочий міг ознайомитися з проектом та внести свої пропозиції. Також важливим є те, що принципи створювали не чиновники та держслужбовці. На їхню розробку не були витрачені бюджетні кошти. Впорядкування зовнішньої реклами має не рекомендаційний, як в інших містах, а обов’язковий характер, – розповіла кандидат соціологічних наук, член Соціологічної асоціації України, експерт у сфері регіонального та міського розвитку Надія Міхно.
За її словами, запровадження згаданих принципів є вигідним для всіх. Замовники реклами розуміють, що, як і де можна розміщувати. Виробники отримали конкурентне бізнес-середовище, а громада тепер бачить, хто працює за правилами та як місцева влада контролює їхнє виконання, наскільки прозоро все це відбувається.
– Сам же Дніпро нарешті має змогу відродите своє архітектурне обличчя, повернути втрачений історичний, культурний та естетичний вигляд. Це позитивно позначиться на рівні комфорту в місті та його туристичній привабливості, – наголосила експерт.
Щоб усі зацікавлені зрозуміли, що таке дизайн-код міста, принципи як його невід’ємна частина, навіщо вони потрібні та як їх правильно тлумачити й застосовувати, 9 квітня, о 15:00, у приміщенні I сoworking hub (просп. Д. Яворницького, 3) відбудеться практичний воркшоп. Це – ще один майданчик для діалогу між містянами, бізнесом, чиновниками та профільними фахівцями.
– Під час воркшопу роботу поділимо на теоретичну та практичну частини. Упродовж останньої на прикладах показуватимемо й розповідатимемо про правильне та неправильне розміщення рекламних вивісок, табличок та інших засобів. Крім того, слухачам роздаватимемо спеціальні брошури, у яких стисло викладені основні принципи розміщення зовнішньої реклами. Запрошуємо всіх, особливо підприємців, долучитися до воркшопу. Наше головне завдання – щоб усім і все було зрозуміло в цьому процесі, – розповів головний художник Дніпра Сергій Білопольський.
У заході також братимуть участь представники департаменту торгівлі та реклами міської ради, на який покладено контроль за належним розміщенням візуальних рекламних засобів.
– Серед іншого розповідатимемо, як їх узаконити, про перевірки, приписи, складання адмінпротоколів щодо підприємців-порушників, демонтаж тощо. Інформаційна робота з цього питання проводиться вже не перший місяць. Інспектори надають приписи тим, чиї рекламні засоби не відповідають затвердженим принципам. Є ті, хто дослухається й виправляє свої помилки. Наразі переходитимемо до активної фази складання адмінпротоколів і демонтажних робіт. Це стосується тих, хто не хоче виправлятися самостійно. Ми повністю відкриті до діалогу, – додав директор департаменту Андрій Пильченко.