Нова українська школа: ідея хороша, але відсутність кадрів, фінансування і академічної свободи її спотворює – каховська освітянка-пропозиціонерка Леся Аркуша

  20.11.2021 18:14   -
Загальне

Напередодні Всесвітнього дня дитини, який щороку відзначається 20 листопада, депутатка Каховської міськради від «Пропозиції», керівник місцевого відділу освіти у 2020 році, а нині координаторка міжнародних освітніх проектів Леся Аркуша взяла участь у засіданні ПРОпозиціонери Клубу. Тема дискусії «Як та куди рухатися вітчизняній системі освіти?»

На думку пропозиціонерки, реформа шкільної освіти в Україні вкрай необхідна. Адже світ змінюється дуже швидко. Тож обговорюючи важливість hard skills чи soft skills в системі «Нова українська школа», Леся Аркуша акцентувала увагу на важливості адаптивного інтелекту, якого не вистачає сучасній освіті. Це означає не просто вчитися, не просто здобувати академічні знання, а й вміти адаптуватися до сучасності.

«Сама ідея НУШ прекрасна – це те, до чого ми маємо прагнути, це крок до сучасності. І дитиноцентризм, і автономія шкіл, і, безумовно, розвиток ключових компетентностей, які НУШ пропагує, – все це має бути. Водночас в нашій системі освіти її імплементація на місцях спотворена. Чому? Тому що, по-перше, немає відповідного матеріально-технічного забезпечення. А реформа без фінансової підтримки – це пустопорожні балачки. По-друге, велика проблема з професійними кадрами. Ми не можемо зараз в школах ефективно працювати, тому що не секрет, що абітурієнти педагогічних вузів – це досить часто люди з низькими показниками ЗНО. Тобто, як ми можемо навчати дітей чомусь прогресивному, якщо питання кваліфікації і мотивації учителів, їх підтримки і іміджу професії, на жаль, бажає кращого?», – зауважила депутатка Каховської міськради.

Її пропозиція у вирішенні цієї проблеми полягає в наступному:

«На мою думку, заклади освіти слід робити відкритими просторами. Не зашореними, які лише чекають вказівки зверху: а що нам скаже Міносвіти, а як відреагує обласне управління чи місцевий відділ освіти? Ні, школа має бути абсолютно автономним і відкритим простором, надавати можливість вчителям розвиватися так, як вони хочуть. Учні повинні теж мати максимальну змогу обирати свою освітню траєкторію для того, щоб розкривати власний потенціал. В цьому контексті слід запрошувати до викладання в школи фахівців-практиків, які б максимально показували учням в межах якогось конкретного предмету практичне застосування навичок – дитина має знати, як отримані знання впровадити в життя».

Нагадаємо, партія «Пропозиція» виступає за впровадження співфінансування державою і муніципалітетом із правом залучення приватних інвестицій закладів професійно-технічної освіти, муніципальної освіти для дорослих та перепідготовки кадрів.

Поділитись: