Розглядати державний пасажирський транспорт через призму прибутку неправильно – член політради партії «Пропозиція» Іван Фурсенко
Перший заступник голови Всеукраїнської асоціації громад та один із партійців “Пропозиції” Іван Фурсенко взяв участь в онлайн-засіданні ПРОпозиціонери Клубу, присвяченому темі розвитку логістичного потенціалу України. Пропозиціонер запропонував принципи, якими варто керуватися, щоб покращити стан транспортної галузі.
Держава має бути соціально спрямованою. Відтак державні транспортні підприємства, в тому числі, «Укрзалізниця», аеропорти, морські порти, створювались насамперед не для отримання прибутку, а для того, щоб жителі країни мали змогу ними користуватись, наполягає член політради партії «Пропозиція». За аналогією, армія – це теж не прибуток, поліція – не прибуток, МНС – знову ж таки не прибуток. Тому переводити все в грошовий еквівалент неправильно:
«Я хочу нагадати про досвід балтійських країн. Тих країн, які єдині з пострадянського союзу вступили в Євросоюз – Литва, Латвія, Естонія. Вони вирішили передати залізниці приватному сектору, який орієнтований на отримання прибутку. Тому для тамтешніх жителів, з якими я досить часто спілкуюсь на рівні голів муніципалітетів, звичайно, виникла величезна проблема. І їхні жителі через високу ціну змушені користуватись переважно автобусним і автомобільним транспортом. І це значно погіршило зв’язки як всередині країни, так і на міждержавному рівні. Гадаю, що приватизація “Укрзалізниці” може лише вбити такі додаткові цвяхи в розвиток залізничного сполучення».
В питанні автомобільного сполучення Іван Фурсенко звернув увагу на політичний аспект – війну з Російською Федерацією, яка призвела до занепаду багатьох шляхів на півночі на сході країни. А також до відмови від розбудови великого «шовкового шляху» зі сполучення Азії з Європою, який Україна колись планувала прокласти. Те ж саме можна сказати і про авіаційне сполучення з колись стратегічним партнером України. Тож перший заступник голови Всеукраїнської асоціації громад пропонує закцентувати увагу на розвитку малої регіональної авіації.
Іван Фурсенко звернув також увагу на необхідності створення технопарків, як це зробили в сусідніх Білорусі та Польщі. Там створили зони, вільні від податків, де за рахунок китайських чи американських коштів запустили виробничі потужності і створюють кінцевий продукт з високою доданою вартістю.
«Для розкриття логістичного потенціалу маю ще й таку пропозицію: надати додаткові повноваження органам місцевого самоврядування в частині землевідведення під транспортні потреби, збору податків з великих державних монополій на кшталт «Укрзалізниці» за землекористування, а також щодо підключення комунікацій, яке нині штучно гальмується як державними, так і приватними енергокомпаніями», – зауважив пропозиціонер, нагадавши, що партія «Пропозиція» виступає за максимальну передачу повноважень на місця.
Маєте пропозиції?
Зустрічаємось кожного вівторка о 19.00 в голосовому чаті нашого Телеграм-каналу: https://t.me/propositioner
Та щочетверга о 19.00 в соцмережі Clubhouse: https://www.joinclubhouse.com/club/club-proпозиціонери
Приєднуйтеся до нашого телеграм-каналу, щоб бути в курсі найважливіших новин: t.me/proposicia