На Дніпропетровщині створили 8 патронатних родин
У Дніпропетровській області створили 8 патронатних сімей. У Дніпрі, Жовтих Водах, Першотравенську, Синельниковому, Царичанці, Апостолівському та Павлоградському районах. Ще стільки ж родин готові розпочати навчання.
Про це повідомили у департаменті соціального захисту населення Дніпропетровської ОДА.
Найчастіше під патронат забирають дітлахів з родин зі складними життєвими обставинами. Хлопчиків та дівчаток виховують тимчасові тата й мами. Рідним батькам дається час на виправлення, кажуть у департаменті соцзахисту.
-Формат патронатних родин поширений у Європі та США. В Україні він також набирає популярності. Діти отримують опіку та цілодобовий догляд. Хлопчиків та дівчаток влаштовують до нових родин на декілька місяців. За цей період соціальні служби вирішують їх подальшу долю, – розповіли у департаменті.
Головний у патронатній сім’ї – вихователь. Бажано з педагогічною, медичною або психологічною освітою. Обов’язково не молодше 35 років та не старше 60. Важливий критерій – досвід роботи з дітьми.
Першу патронатну родину на Дніпропетровщині створили у Жовтих Водах. Сім’я Базилюків чотири роки тому взялася виховувати двох хлопчиків – 10-річного Микиту та 14-річного Ярослава. Функції вихователя – у батька Євгена. Його помічниця – дружина Вікторія.
До молодшого Микити подружжя прикипіло душею – вирішили всиновити. Зараз він офіційно Базилюк – слухняний й чемний 13-річний підліток.
Ярослав вивчився на кухара. Патронатним батькам часто дзвонить, приходить у гості.
-Через нашу родину вже пройшло 12 дітей. З кожним спілкуємося наче близькі родичі. Завжди чекаємо в гості. Ми з дружиною вирішили повністю присвятити себе патронатній справі, – розповів голова патронатної родини Євген Базилюк.
Нині виховують дівчинку Юлю. Вона з вадами слуху, під опікою Базилюків вже вдруге. Спілкуються жестами. Кажуть, до такого формату вже звикли – це наче грати в «крокодила».
Бажаючі створити патронатну родину можуть звертатися до центрів соціальних служб та служб у справах дітей свого району. Туди потрібно надати необхідний перелік документів та пройти спеціальне навчання.