Космічна ціна на автогаз: що загрожує транспорту Дніпра?

В Україні рекордно здорожчав автогаз. З 1 жовтня поточного року метан – газ, який здебільшого використовують маршрутки, комунальний та вантажний транспорт, – зріс у ціні на 50 %. Так, найбільша мережа «Укравтогаз» підвищила цінник до рекордних майже 38 гривень за куб. Що чекає на транспорт Дніпра через космічні ціни?
Близько 38 гривень за куб – цінник на метанових заправках «Укравтогазу» в Дніпрі. На них зазвичай заправляються маршрутні автобуси та комунальний транспорт, але через різке підвищення вартості, нині тут ні душі. Не на камеру оператор заправки каже: з самого ранку купити газ приїхало лише 4 автівки.
Стрибок цін вже поставив під загрозу пасажирські та частину комунальних перевезень в Краматорську, адже більшість машин заправляють метаном. За одну ніч вартість автогазу в місті зросла на понад 12 гривень. У зв’язку з цим деяким перевізникам довелось призупинити перевезення.
Набагато краща ситуація у Дніпрі. У газову пастку потрапив лише один маршрут. Підприємству довелось прибрати 3 великих автобуси й замінити їх п’ятьма так званими “Еталонами”.
Олександр Варава, заступник директора з експлуатації компанії «Дніпробас»: “Была ротация транспорта на 35 маршруте только потому, что это самый длинный маршрут – 300 километров в день. На других маршрутах мы этого не сделали. Мы будем стараться заменить в ближайшее время автобусы малой вместимости на автобусы большой вместимости, только дизельные автобусы”.
Зменшення рухомого складу – рішення тимчасове, запевняє перевізник. Проте люди скаржаться на незручності.
Михайло, дніпрянин: “Всё забито. Как селёдки в бочке. Только большие автобусы и спасают. В “Эталонах” ездить ужасно, особенно когда они тормозят. Этот визг чуть-ли не до крови в ушах”.
Віра Бабенко, дніпрянка: “После работы не сядешь и не уедешь. В конце сели, а те, кто на остановке, уже не могут сесть”.
Для досвідчених перевізників скачок ціни – не новина. Кажуть: частіше таке відбувалося з дизелем.
Андрій Русавський, директор ТОВ “Автотранссервіс”: “У нас на балансе есть автобусы, которые работают как на метане, так и на дизельном топливе. На сегодняшний день все эти автобусы работают. Маршруты полностью обслуживаются, графики не срываются, и на себе пассжиры повышения цен на метан не ощутят”.
В департаменті транспорту також запевняють: ситуація під контролем.
Іван Васючков, спеціаліст департаменту транспорту та транспортної інфраструктури Дніпровської міськради: “Саме у Дніпрі це неможливо, тому що в нас диверсифікована вся ця історія. У нас є автобуси як дизельні, так і газові. При чому газові займають незначну частину від наших автобусних перевезень. І є дизельні автобуси, які під час здорожчання дизелю та збереженню цін на метан відійшли на автопарки і чекали своєї черги, щоб замінити метанові автобуси. Коли буде економічно, можливо, використовувати метанові автобуси, бо вони більш екологічні, вони повернуться на свої маршрути”.
За прогнозами економічного експерта, зміна ціни на метан не вплине на інші сфери забезпечення міста.
Михайло Крапивко, економічний експерт: “Цены на газ бытовой, на газ для отопления решались на всеукраинском уровне. И правительство нас заверяло, что в газохранилищах газа достаточно и газ был куплен своевременно, по низким ценам. Поэтому, я думаю, что не повлияет. Но в любом случае, всё как бы наше хозяйство должно пересмотреть свои перспективы и задуматься о том, чтобы приобретать транспорт на других двигателях”.
Попри збільшений цінник на автогаз, вартість проїзду в транспорті Дніпра залишається незмінною.