Booking.com стане дорожчим не 20% через податок на Google?
Через закон про “податок на Google”, яким було запроваджено 20% податок на низку закордонних сервісів, послуги Booking.com для українців з 1 січня мають оподатковуватись ПДВ, повідомляє РБК-Україна.
Букінг запросив в українських готелів податкову інформацію щодо номера платника ПДВ. Цей факт може говорити про те, що послуги компанії для власників житла з України подорожчають на 20%. Про це РБК Україна повідомили у редакції медіа-проєкту “Залізний.Ком”, підтвердивши інформацію скріншотом.
Прес-служба нідерландської компанії так і не відповіла на запит РБК-Україна щодо планів запровадження та можливого механізму сплати ПДВ. Але в Росії, яка декілька років тому запровадила аналогічний податок, Букінг збільшив свою комісію на розмір ПДВ.
Як це вплине на українські готелі та бази відпочинку?
Базова комісія Букінгу для українських готелів дорівнює 15%. Зараз вона має зрости на розмір ПДВ. Таким чином, замість 15% готелі платитимуть 15% та ПДВ на суму комісії (15% * 0.2), тобто, у такому разі зростання комісії становитиме 3%. Тобто тепер сумарно комісія складе 18%.
Чи подорожчають номери в готелях після бронювання через Booking.com після введення ПДВ?
Як пише низка джерел, зміни можуть торкнутися лише українських готелів. Тоді як при бронюванні закордонного житла все має залишитися без змін.
Букінг заявляє на своєму сайті про “гарантію кращої ціни”, яка прописана в договорах з готелями та повинна забезпечувати паритет цін між системою бронювання та прямим зверненням до готелю.
Але в Україні значна частина готелів порушує це правило і переносить комісію на клієнта, пропонуючи житло на 15-20% дорожче за бронювання через Букінг та інші подібні служби. Звичайно, Букінг періодично блокує порушників, але ті, які залишилися без санкцій з боку системи готелю, продовжують відкрито завищувати ціну на розмір комісії з розрахунку на те, що постояльці, які бронюють через Букінг, готові платити більше.
Тобто із запровадженням ПДВ порушники цінового паритету можуть перекласти на клієнта і новий податок.
Інші готелі, які дотримуються паритету цін, теж відчують зростання витрат. Тому з великою ймовірністю збільшать ціни, але не тільки для клієнтів Букінгу, а для всіх клієнтів.