Аеропорт Дніпра – останній у рейтингу авіапідприємств України

  23.07.2021 13:15   -
Новини

Летовище Дніпра – останнє за популярністю серед аеропортів України. Такі підсумки червня 2021 року за рейтингом avianews.com – порталу, що аналізує статистику авіапідприємств. У лідерах – Київ, Львів та Харків, а у лузерах – на жаль, Дніпро. Ба більше, дніпрянам довгі роки обіцяють новий аеродром. Та наразі на майданчику, за нашою інформацією,  ніяких робіт не відбувається. Тож, пропонуємо згадати все!

Аеропорт «Дніпропетровськ» нині має дві історії – стару й нову. Обидві – провальні. Занедбаний стан старого терміналу і злітної смуги, монополія від фактичного власника аеропорту – Ігоря Коломойського. За загадкових обставин світові авіаперевізники покинули наш аеродром. А пасажири тим часом повідомляють про крадіжки в аеропорту.

Ірина – клієнтка аеропорту «Дніпропетровськ»: “Когда мы прилетели в Грецию, то мы обнаружили, что из чемодана были украдены вещи. Туристы, упаковывайте свои чемоданы! Потому что в Днепропетровском аэропорту воруют вещи и вскрывают чемоданы”. 

Зокрема, у чоловіка Ірини вкрали окуляри вартістю понад тисячу доларів.

Петро Могильников  – клієнт аеропорту «Дніпропетровськ»: “Что мне больше всего «понравилось»: когда представители услышали что у меня произошло, тут же, моментально, ответ: «У нас этого не могло быть, у нас все под наблюдением, у нас все под видеокамерами». Я говорю: «Ну, это значит на острове Корфу». Она говорит: «Да, по всей видимости, там”. Вот греки! Лазят по нашим вещам!”

Речі пану Петру так і не повернули.

Петро Могильников   – клієнт аеропорту «Дніпропетровськ»: “Пусть Игорь Валериевич знает, что у него в аэропорту творятся такие вещи”.

Про обслуговування в аеропорту та його стан охоче та безрадісно розповідають пасажири:

-Когда мы улетали отсюда, мы почти 2 часа просидели в самолёте из-за каких-то непонятных техпроблем.

-Советский союз, 82 год, стыдно приходить, прилетать и кого-то приглашать в этот аэропорт. Полоса, як брусчатка. Я не знаю як по ній літаки сідають.

-Мы прилетели с Анталии. Знаете как выглядит красивый современный аэропорт? А сюда приезжаешь – сарай.

Якщо вірити розкладу на сайті аеропорту, основний і майже єдиний перевізник, що здійснює рейси – це «Роза Вітрів».

Олена Доненко – адвокат: “Монополія. Роками в аеропорт «Дніпропетровськ» намагалися пробитися світові авіакомпанії – такі як німецька Люфтганза, арабська ФлайДубай, ТуркішАирлаинс та білоруська Белавіа. Однак власник їх не пускає. І навіть попри появу Ellinair – грецької авіакомпанії, квитки все ще коштують непомірно дорого”.

Буквально останньою наш аеродром покинула австрійська авіакомпанія Austrian Airlines, яка переїхала з аеропорту Дніпра до Запоріжжя. 

Як утворилася монополія і чому аеропорт занепав? Акції «Дніпроавіа» ще у 2009 році викупила “ГАЛТЕРА” – група компаній Ігоря Коломойського. Фонд держмайна пішов на такий крок задля модернізації летовища перед ЄВРО-2012. Фірма олігарха мала вкласти у летовище 882,1 млн гривень та повернути державі злітно-посадкову смугу, радіомаякову систему і земельні ділянки. Однак ЄВРО скасували, а Дніпропетровськ так і не побачив обіцяної реконструкції летовища в повному обсязі від приватного інвестора.  

Олена Доненко – адвокат: “Тоді аеродром приватизували, коли була прем’єр-міністр Тимошенко, рішенням РНБО. Чому ж ми не можемо таким рішенням РНБО повернути назад летовище державі?”  

Нещодавно про вплив приватних рук олігарха Коломойського на аеропорт Дніпра висловився Геннадій Корбан, голова громадської ради при міській раді Дніпра.

Геннадій Корбан, голова громадської ради при міській раді Дніпра: “Коломойский владеет компанией МАУ, которая выполняет международные рейсы. Поэтому ему не выгодно, как собственнику МАУ, чтобы в аэропорту Днепра садились самолеты других авиакомпаний, по одной простой причине: что весь пассажиропоток должен купить из МАУ билет, «подскочив» в Киев. Он использует аэропорт Днепр, как аэропорт «подскока». Это обычная логистика, бизнес”.

Остання надія дніпрян – новий аеродром, його, начебто, будували… Принаймні на ФБ-сторінках Криклія та Хом’якова. Вони вже не на посадах, однак за цим точно слідкували. Тепер, як нам повідомив директор з будівництва та експлуатації аеродрому, роботи – заморожені, вкотре.

-Моє керівництво мовчить. Я сам не рішаю, розумієте? – каже Анатолій Кукута, директор з будівництва та експлуатації аеродрому.

-Так там є що знімати? Термінал будується?

-Термінал будується, при чому прискорюється, а що стосується аеродрому – поки тиша.

-Там взагалі немає людей? Вони й техніку прибрали?

-Немає нікого!

А темпи будівництва терміналу й справді швидші. На відміну від злітно-посадкової смуги, яку зводить держава, інвестор Олександр Ярославський  термінал будує.

Олександр Ярославський – власник та президент групи DCH: “Я очень хочу, чтобы мы с государством, так как это проект частно-государственного партнёрства, начали его уже строить более эффективно и более энергично, потому что год мы занимаемся подготовкой, полгода занимались поиском проектантов, сейчас полгода занимаемся – вроде бы нашли генерального подрядчика, ну, опять что-то как-то не движется со стороны государства”.

Зараз держава чомусь про аеродром Дніпра мовчить! Хоча ще у травні урядовці, під час візиту до Дніпра, обіцяли розібратися з підрядником.

Денис Шмигаль – прем’єр-міністр України: “За 2 місяці робота буде не просто активізована, а тими темпами, в яких має відбуватись будівництво аеропорту”.

Два місяці минули. Жодних зрушень. Раніше, аеродром будувався хоча б на сторінці екс-голови Міністерства інфраструктури Владислава Криклія, зараз – новий очільник Олександр Кубраков – не звітує. Про дніпровське летовище – ані слова. Та цьому є пояснення. Нам стало відомо, що скоріш за все підрядника будуть змінювати.

Аби дізнатися напевне, чому знову заморозили будівництво, ми направили ще минулої п’ятниці 2 інформаційних запити до Міністерства інфраструктури та замовника проекту – державного підприємства «Фінансування інфраструктурних проектів». Міністерство інфраструктури від питання просто відхрестилося.

Олена Доненко – адвокат: “Суть відповіді? Чи вона аргументована? Мінінфраструктури не знає що з аеропортом у Дніпрі? Що приховують?”

Невже чиновники у столиці мовчать, бо їм соромно перед дніпрянами за провал будівництва нового аеродрому? Ми ж чекаємо на хоч якийсь дозвіл, аби показати як зводять авіа-довгобуд насправді.

Источник: ДніпроTV

Поділитись: