Газета "ЗОРЯ"

У ДНІПРІ РОЗРОБИЛИ ОНЛАЙН-КАРТУ БЕЗПЛАТНИХ ПАРКОВОК

Вони розташовані по всьому обласному центру. Міські комунальники кожного дня облаштовують призначені місця: наносять білу розмітку, встановлюють знаки та ремонтують дорожнє покриття. Цю роботу вже закінчено на 170 парковках,де з’явилося 4 200 нових паркомісць.До кінця липня планується облаштувати ще 4 тисячі.

Облаштування безоплатних стоянок є частиною концепції розвитку пар-кувального простору, над якою зараз працюють у головному місті Дніпропетровщини.

«Безоплатні парко-місця й раніше існували у Дніпрі. їх потрібно було правильно облаштувати, аби убезпечити дорожній рух і паркування. Крім цього, містянам потрібна альтернатива платним парковкам. Тому безплатні стоянки облаштовуємо у пішій доступності до тих місць, які мають попит серед дніпрян», – розповідає директор КП «Міськавтопарк» Дмитро Омельченко.

Крім цього, у Дніпрі облаштовано З 900 платних паркомісць, з яких 390 – пільгові. Платні стоянки, за словами Омельченка, це – світова практика для упорядкування міського простору: «У середмістях зазвичай розташована більшість адміністративних будівель та інших затребуваних у автомобілістів місць. Тож у всьому світі в центральній частині міста облаштовують платні парковки. Якщо з якихось причин водій не хоче сплачувати за паркування, він може залишити автівку в кварталі-двох від місця призначення на безоплатному паркінгу, не порушуючи жодних правил. Якщо ж водій ставить авто деінде, то доведеться сплатити штраф».

Важливо, що гроші, які місто отримує від платних парковок (близько мільйона гривень на місяць), витрачаються на інфраструктури! об’єкти та благоустрій територій. Завдяки тому, що стоянки у Дніпрі обслуговує приватна компанія, модернізація міського простору відбувається швидше, бо відсутня бюрократична складова. Але при цьому місто залишається перевірочним органом і власником території парковок, яка надається приватній компанії у користування.

«Ми вивчали досвід інших громад, навіть країн. Зараз за нашими напра-цюваннями уже звертаються українські міста. Є ті, хто, як і Дніпро, обрали для себе шлях тарифікації парковок по зонах. Наприклад, у Львові паркомісце у центральній частині коштує 40 гривень за годину, ЗО гривень – наближене до центру та 15 – віддалене. Для порівняння: у нас тариф за паркомісце в центрі -15 грн. за годину», – додає директор КП «Міськавтопарк».

Розробляючи концепцію паркуваль-ного простору Дніпра, влада співпрацює з громадськістю, зокрема – з об’єднанням «Urban Dnipro». Як розповідає його засновник Руслан Ширінов, спочатку вони також були серед містян, які критикували організацію стоянок у Дніпрі. Саме тому звернулися до «Міськавтопарку» з конкретними пропозиціями. І влада прислухалася!

«Ми критикували не саму ідею платного паркування, а недоліки у його організації. Тож прийшли з власним проектом і до нас дослухалися. Урбаністична практика засвідчує, що паркування у центрі будь-якого міста має бути платним. Центральні райони фізично не можуть вмістити усіх охочих, тому ціна є регулятором попиту. Наприклад, на вулиці Січових Стрільців ми замість «ялинки» запропонували зробити паралельне паркування. Таким чином вдалося зберегти тротуари», – зауважує Руслан.

І таких прикладів вистачає. Бо той, хто хоче покращувати місто, шукає можливості для цього. Звісно, це набагато складніше, ніж лаятися у соцмережах…

Ознайомитись з картою, щоб заощадити кошти, можна за посиланням: https://mapa.dniprorada.gov.ua/7category id=47

Володимир ХМАРА