Газета "ЗОРЯ"

КОКТЕЙЛЬ ІЗ ТРЬОХ ЛІТЕР

«Коли вони там уже почнуть вмикати мізки?» -дещо подібне питають себе навіть найзапекліші прихильники Зеленського та його команди зразка минулорічних квітня-липня. Бо те, що відбувається зараз у коридорах влади -парламентської мономеншості та сформованого нею уряду, жодній логіці не піддається. Залишається спостерігати й чекати перевиборів Ради та Президента. Адже терпець до того часу точно урветься.

Поки ж ми винайшли своє власне визначення для того коктейлю з невігластва, пихатості та брехні, яким зараз отруєна вітчизняна політика. Лише три літери – ЗЗХ. Зелено-законодавча хрінь.

Куди не поглянь – усюди воно…

Аеропорт у «заморозці»

Минулого вересня Зеленський обіцяв дні-прянам найшвидше рішення питання з аеропортом. Хтось навіть повірив. А дзуськи!

Пройшло понад 10 місяців. За цей час можна було покохатися та й народити дитину. Але – увага: станом на 1 липня на реалізацію проекту витрачено лише… 6,5 мільйона гривень.

Торги на визначення розробника проектно-кошторисної документації за цей час скасовували тричі! Тільки 6 березня за їх результатами з інститутом «Укр-дорпроект» підписали договір на проектування ЗПС.

Цей «інститут» входить до орбіти «Альткому» – дорожньої корпорації з донецьким корінням. Саме того «Альткому», який раніше звинувачували у зв’язках з Азаровим, а зараз він встиг «засвітитися» у міжнародному скандалі з арештованим у Польщі екс-очільни-ком «Укравтодору» паном Новаком.

Далі – станом на 1 липня – проектувальник так і не отримав завдання на проектування «злітки», а воно згідно з договором займатиме 100 днів з моменту отримання такого завдання.

Отже, у найкращому випадку документи на будівництво злітно-посадкової смуги (ЗПС) можуть з’явитися не раніше листопада. Після чого знадобиться кілька місяців на експертизу проекту. Плюс мінімум місяць займе складання тендерної документації безпосередньо на будівництво. Плюс ще кілька місяців – на процедуру торгів. Дай Боже, щоб до кінця наступного року «нові обличчя» впоралися. Адже починати будівельні роботи по бетону взимку – безглуздо.

Тобто, якщо дуже пощастить, то будівництво ЗПС в аеропорту Дніпра стартуватиме не раніше пізньої весни 2022-го. На зведення нового термінала, яке не почнеться раніше, ніж держава розпочне реальне будівництво «злітки», потрібно близько 1,5-2 років.

Вже й сам Зеленський, не кажучи про менш відомих «зелених» урядовців, встигне піти, а літаки з обласного центру ще не злітатимуть. Шкода.

«Ментівський закон» замість порядку

Кілька днів тому Україну вкотре шокувала смертельна ДТП, де з вини нетверезого водія-рецидивіста загинула ціла родина з чотирьох людей.

Знову пролунали заклики до перегляду Кримінального кодексу та більш жорстких покарань за нетверезе кермування. Натомість влада використала трагічні події для власної користі – парламент у першому читанні схвалив законопроект №2695, згідно з яким поліція отримує ще більш широкі права та інструменти контролю.

У разі його прийняття поліцейські матимуть право зупиняти будь-яку автівку без жодних підстав. Депутати хочуть надати поліції права обшуку авто без понятих, а водіїв зобов’язати віддавати документи в руки поліцейському та обов’язково виходити з авто. А ось штрафи або будь-яке інше покарання за водіння в нетверезому стані цим законопроектом навіть не передбачені.

Тож важливо звернути увагу на авторів «драконівського» законопроекту. Всі вони – «слуги народу». Компанію колишньому проректорові Харківського університету внутрішніх справ Олександру Бакумову склали двоє наших земляків – дніпровський мажо-ритарник В’ячеслав Медяник та колишній прокурор з Кривого Рогу Владлен Неклюдов.

Дякуємо, панове!

Мирослава КОВАЛЬ