Важливо, що програми, які збільшують безпеку на міських вулицях та автошляхах, втілюються у життя постійно й планомірно. Результат помітний і відчутний: кількість дорожньо-транспортних пригод на території обласного центру поступово зменшується. Хоча по регіону статистика залишається невтішною. Ну, тут хто як працює…
МЕРІЯ ПОСТУПОВО ПОКРАЩУЄ ДОРОГИ
Коли Борис Філатов наприкінці 2015 року приймав місто у попередників, тільки 4% міс-тян схвально оцінювали стан дніпровських доріг, проте понад 83% вважали його поганим.
За 4 роки статистика поступово змінювалася на кращу і зараз, у 2020-му, вперше у міській історії кількість оцінок «добре» (19%) та «задовільно»
(36%) сумарно перевищила незадовільні. Так, 45% «погано» теж багато. Проте добре видно наявність позитивної тенденції.
Протягом 2016-2019 років відремонтовано майже 3 тисячі «квадратів» асфальтового покриття на понад тисячі вулиць. У 2020-му роботи будуть виконані ще на 300 вулицях. За планом, який складено у попередні роки, а не поспіхом, напередодні чергових виборів.
Чотири роки тому у Дніпрі вперше з’явилася сучасна дорожня розмітка. До цього використовували звичайну фарбу, яка була неякісною та зношувалася вже за півроку. Відтепер дорожню розмітку наносять холодним двокомпонентним пластиком. Тільки гарантійний термін його експлуатації становить 3 роки. Таким чином, марнотратство бюджетних коштів зупинено.
За 2016-2019-й міські вулиці прикрасило 272 кілометри розмітки яскравим холодним плас-
тиком, який добре видно водіям навіть уночі. Ще 52 км розмітять до кінця поточного року.
ДО 2016-го СВІТЛОФОРАМИ У МІСТІ НЕ ЗАЙМАЛИСЯ
Нормально працюючих світлофорів у місті раніше також бракувало. Тому мерія вирішила негайно виправляти помилки попередників. Тож з 2016 по 2019 роки у Дніпрі побудовано 37 нових світлофорних об’єктів та 39 капітально відремонтували. У 2020-му на черзі ще 8.
Важливо, що всі побудовані або відремонтовані за цей час світлофорні об’єкти обладнані LED-світильниками. Таку практику почали застосовувати також чотири роки тому.
У 2018 році новий світлофорний об’єкт на Набережній Перемоги вперше обладнали «острівцем безпеки». Наступного року після капремонту ще 4. Стільки ж буде побудовано й у 2020-му.
Неабияку увагу комунальні дорожники приділяють іншим елементам безпеки. Облаштовано 5,25 тисячі «лежачих поліцейських», встановлено або замінено 10,4 тисячі дорожніх знаків. І ця робота триває й надалі, її ще багато…
Заступник міського голови Михайло ЛИСЕНКО
– На всіх світлофорних об’єктах є нові контролери з GPS-датчиками, які дозволяють регулювати роботу світлофора. Також ми встановлюємо нові енергозберігаючі лампи – їх добре видно і в негоду, і в звичайний час доби. Ще облаштовуємо «острівці безпеки», наразі вони будуть встановлені на всіх небезпечних перехрестях міста.
І ледь не найголовніше. Минулоріч заради убезпечення дорожнього руху нарешті почали встановлювати колесовідбійний брус європейського зразка. Перші 5 кілометрів з’явилися на вкрай небезпечній ділянці Набережної Заводської. У 2020-му на дорогах з найінтенсивнішим рухом заплановано встановити ще 8,5 км такої конструкції. На Набережній Перемоги її вже можна побачити.
ПОПЕРЕДУ КИЄВА ТА ОДЕСИ
Мешканці міста все це відчувають та відповідно оцінюють. Недарма згідно зі свіжим всеукраїнським муніципальним опитуванням соціологічної групи «Рейтинг» за рівнем якості доріг Дніпро увійшов до Т0П-10 серед усіх обласних центрів.
Першою традиційно стала опікувана багато років поспіль Порошенком Вінниця. Серед великих міст нас випередив хіба що Харків, всі інші мегаполіси навіть не потрапили до першої десятки – ані Одеса, ані Львів, ані столиця з її фантастичним розміром бюджету!
Міський голова Дніпра Борис ФІЛАТОВ:
– Вирішити проблеми з пробками у місті тільки за допомогою ремонту або прокладки нових доріг неможливо. Якісне світлофорне регулювання дорожнього руху – дешевий і ефективний метод. Це – зменшення кількості дорожніх заторів та ДТП, зниження витрат палива, а значить, і загазованості Дніпра.
Недарма ж сьогодні 40,6% дніпрян бачать загальні позитивні зміни щодо транспортної інфраструктури. Ще більшій кількості з них (61%) подобаються нова дорожня розмітка та облаштування перехресть і переходів.
І процес триває. Попри шалений тиск з боку «зеленої влади» та місцевих політичних опонентів. Все за класикою: «Собаки гавкають, а караван продовжує йти.»
Арина КОВАЛЬ