Газета "ЗОРЯ"

Які зміни чекають на школярів Дніпра

Заняття у дніпровських закладах загальної середньої освіти розпочнуться за розкладом 2 вересня, – про це розповіла заступниця начальника управління освіти департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради Олена Яковенко.

За її словами, у 2019/2020 навчальному році сформовано 365 перших класів, у яких, за попередніми даними, навчатимуться 10 880 учнів. Більшість перших класів – 287 – працюватимуть за програмою Нової української школи, решта – 78 – за нетиповими освітніми програмами. А саме: 55 – за програмою «Інтелект України», 14 – «Росток», 7 – «На крилах успіху» та 2 – за вальдорфською педагогікою.
– Ці програми пройшли експертизу Державної служби якості освіти і відповідають Державному стандарту. Батьки самостійно вирішують чи віддавати своїх дітей до тих класів, які працюють за згаданими нетиповими освітніми програмами, – наголосила заступниця начальника управління освіти.
Зі свого боку директор навчально-виховного комплексу № 99 Володимир Гончаров зазначив, що другі класи продовжуватимуть навчання у рамках Концепції «Нова українська школа». Зараз настає третій етап, розрахований на 2019-2022 роки: перехід від початкової школи до базової освіти, тобто 5-9 класів. Під час цього етапу планується сформувати систему нових типів закладів загальної середньої освіти.
– Зберігатиметься основна ідея Нової української школи – це дитиноцентризм: коли дитина – основний об’єкт уваги для організації освітнього процесу. У 2-му класі у школярів з’являється новий предмет – інформатика. Крім цього збільшиться до трьох годин вивчення іноземної мови. Залишаться так звані ранкові зустрічі дітей із вчителями перед початком занять для налаштування учнів на продуктивний навчальний день. Серед змін – робота не за тематичними тижнями, а за певною темою, розрахованою на місяць. Діти розповідатимуть про зміни, що з ними відбулися. У другому класі в усній формі можуть оцінюватися або усі предмети, як і в першому, (але виключно за рішенням педагогічної ради закладу освіти), або предмети варіативної складової, тобто предмети, які для вивчення було обрано закладом освіти. По закінченню навчального року вони отримають свідоцтво про досягнення. Оцінювання успішності учнів 3-х, 4-х класів продовжуватиметься за бальною системою з предметів постійної складової, що належать до освітніх галузей: «Мова і література (мовний і літературний компоненти)»; «Математика»; «Природознавство», – підкреслив Володимир Гончаров.
Водночас діти з особливими освітніми потребами продовжують здобуття освіти у закладах освіти міста Дніпра. Цього року в 74 школах відкриють 274 інклюзивні класи, до яких зараховано 358 учнів згаданої категорії. У школах міста влаштовано 35 медіатек і 25 ресурсних кімнат.
З вересня минулого року у місті діє інклюзивно-ресурсний центр «Ін-кидс», де проводять комплексну оцінку розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Серед закладів освіти, де працюватимуть інклюзивні класи, і школа № 98. Тут відкрито 7 таких класів, де навчатимуться 9 особливих дітей.
– Наше завдання створити для таких діток сприятливе освітнє середовище, допомогти їм адаптуватися у класі, знайти порозуміння з іншими учнями. З такою категорію дітей також працюють логопед, дефектолог, практичний психолог. Окрім цього у кожному інклюзивному класі є асистент учителя, який допомагає при роботі саме з учнями з особливими освітніми потребами. Якщо раніше батьки побоювалися віддавати таких дітей до звичайних класів, то зараз ситуація змінилась, – додала директорка школи № 98 Олександра Бакіна.
Загалом у Дніпрі у 157 закладах загальної середньої освіти навчатимуться близько 100 тисяч учнів.