Морозиво, квиток у музей, чашку кави і, навіть, стоматологічну процедуру — все це та багато іншого можна буде отримати у неділю, 27 жовтня, за прибирання у дніпровських парках.
Ініціатори проєкту “Чистодяка” – платформа з підготовки бренд-амбасадорів PRoector та громадське об’єднання dnipro.design, що створює дизайн-код Дніпра.
Надихнув ініціаторів приклад Фінляндії, де ідеальна чистота міст забезпечується взаємодією проактивних підприємців, що надають різні бонуси, і громадян, які з радістю обмінюють на них свої “суботники”.
Працює “Чистодяка” просто:
1. Ви реєструєтесь за посиланням http://bit.ly/chystodyaka2709 .
2. Вибираєте із “меню” переліку зелених зон Дніпра те місце, яке вам зручніше.
3. Приходите за зазначеною адресою обраного парку 27 жовтня рівно об 11.00 у зручному одязі. Увесь необхідний інвентар видаватимуть безпосередньо на місці.
4. Збираєте сміття в мішки і отримуєте “дяки” за роботу.
Далі, використовуючи “меню” бонусів, ви зможете обміняти “дяки” за зібране 27 жовтня сміття на реальні подарунки від партнерів проєкту.
“Курс” становить: 1 мішок із сміттям = 1 “дяка” (“дяки” це фішки, які у кав’ярні, клініці тощо можна обміняти на продукт чи послугу).
До акції можна долучитись як самому, так і колективом, під’їздом чи класом. Для того, щоб залишити колективну заявку, необхідно написати організаторам на адресу: chistodyaka@gmail.com.
Усі зареєстровані учасники отримають стільки бонусних “дяк”, скільки мішків із зібраним сміттям вони продемонструють через 2 години по закінченню акції.
Вартість кожної “дяки” ми вираховували, спираючись на заробітну плату двірників. – пояснює Макс Голдін із dnipro.design. – Сьогодні – це орієнтовно 6600 гривень на місяць, 300 гривень на день, тобто кожні півгодини роботи оцінюються у 20 гривень. Це час, за який приблизно можна зібрати 1 мішок. Тож 1 “дяка” – це еквівалент 20 гривням. А далі так: наприклад, морозиво у нашого партнера KFC коштує 20 гривень, тоді як процедура чистки зубів в Amel Dental = 350 гривень. Тож, для морозива достатньо 1 мішка із сміттям, а для візиту у стоматологію – 17.
– Деякі люди питають: “Навіщо ви робите роботу замість міських структур, які зобов’язані про це дбати?” – додала Влада Миколюк із PRoector. – Але наша філософія про такі ментальні зміни у суспільстві, що призводять до сприйняття міста, як власного дому: те, у що містяни вкладатимуть свої старання, вони цінуватимуть більше. Як рука не підніметься жбурнути брудний пакет на щойно вимиту підлогу, так буде важко забруднювати середовище, про яке ти вчора піклувався.