Партійці «Пропозиції» закликають Верховну Раду ухвалити новий закон про професійну освіту. І вносять конструктивні пропозиції щодо його змісту.
Бюджет Кропивницького покриває нині покриває 84% видатків на утримання закладів професійно-технічної освіти, розташованих на території міста. За рахунок державної субвенції на здобуття загальної середньої освіти виплачується лише зарплата вчителів загальноосвітніх дисциплін. Зарплата решті викладачів, майстрів виробничого навчання, техперсоналу, а також енергоносії, стипендії, харчування, утримання, соціальні виплати – все це оплачує місцева громада, розповів Кропивницький міський голова Андрій Райкович. При цьому більшість дітей у цих закладах – з області. З Кропивницького лише 40% студентів, і не факт, що вони навчаються за спеціальностями, які справді затребувані на місцевому ринку праці, яких потребують місцеві підприємства.
«Водночас, ми не маємо жодних важелів впливу на політику профтехосвіти, не можемо впливати на зміст навчальних планів або перелік спеціальностей, за якими готують фахівців заклади, які майже повною мірою фінансує місто. Нам не передані на баланс їхні основні фонди, які ми утримуємо. Все це потребує перегляду. Оптимальною моделлю, на мою думку, могло б стати справедливе співфінансування закладів профтехосвіти, із правом залучення приватних інвестицій – щоб у якісну підготовку потрібних фахівців могли вкластися також приватні компанії. Це один із програмних пунктів партії «Пропозиція», – наголосив мер-пропозиціонер.
Андрій Райкович також висловив сподівання, що під час підготовки нового закону про професійно-технічну освіту будуть враховані потреби місцевих громад та реального сектору економіки. Мова і про встановлення справедливого розподілу навантаження на джерела фінансування, і про, власне, зміст цієї освіти.
Нагадаємо, 30 березня Президент України підписав указ про пріоритетні заходи щодо розвитку професійної (професійно-технічної) освіти. До 1 вересня Кабмін має розробити та затвердити відповідну державну цільову програму на період до 2027 року.