Газета "ЗОРЯ"

“Нова українська школа”: ідея хороша, реалізація кульгає – освітянка-пропозиціонерка з Кропивницького Н.Чередниченко

Продовження реформи «Нова українська школа», затвердження модельних навчальних програм для базової середньої освіти, розвиток інклюзивної освіти і позашкілля – про ці та інші наміри йдеться у плані пріоритетних дій Уряду на 2021 рік. Депутати місцевих рад від «Пропозиції» з усієї України коментують такі плани Кабміну.

Впровадження НУШ – однозначно крок до європейської школи: освітній простір став сучаснішим, ближчим до дітей, більш психологічно комфортним для них. З’явилася велика кількість дидактики, можливість використовувати ігрові форми на уроках, вважає директорка Кропивницького наукового ліцею, доктор педагогічних наук, депутатка Кропивницької міської ради від «Пропозиції» Наталія Чередниченко.  

Водночас, за її словами, у реформи є й певні недоліки:

«Найперше – це брак фінансування, недостатнє забезпечення комп’ютерними технологіями, цифровою технікою, проєкторами, мультимедійними дошками, а в сільській місцевості – дидактичними матеріалами. Більша частина цього всього має забезпечуватися міністерством, державною субвенцією, і невеличка частина – місцевими бюджетами. Не можу говорити за інші міста й регіони, але в Кропивницькому те, що має фінансувати місцевий бюджет, ми отримуємо в повному обсязі, а до держави в цьому аспекті є питання», – зауважила депутатка-пропозиціонерка.

Наразі вчителів також дуже хвилює продовження цієї реформи в середній школі.

«В законодавчих актах прописано, що вчителі протягом 2021-2022 років мають пройти навчання, підвищення кваліфікації. Це велика кількість педагогів, адже в 5-9 класах не один вчитель викладає всі предмети. Але на сьогодні ця робота навіть не розпочата. Жодних курсів, тренінгів ще не заплановано. Тим часом, всі вчителі, які викладають у п’ятих класах, до вересня 2022 року вже мають бути навчені. Наша пропозиція – не робити все це похапцем в останній момент» – додала Наталія Чередниченко.