Школярі Дніпропетровщини тепер можуть дослідити закони фізики та явища природи шляхом експериментів. В області стартував україно-німецький освітній проєкт «Мініфеномента». Першою до нього долучилася дніпровська школа №31. Там встановили 42 експериментальні станції.
Дніпропетровщина стала першою областю України, де стартував проєкт «Мініфеномента».
– Впровадження STEM-освіти, до складу якої входить проєкт «Мініфеномента», має дуже важливе значення для нашої держави. Адже він спрямований на ранню профорієнтацію школярів, популяризацію технічних та інженерних професій, – сказала завідувачка кафедри Дніпропетровської академії неперервної освіти, керівниця проєкту «STEM на Дніпрі» Оксана Бутурліна. – Як довго «житиме» проєкт на Дніпропетровщині, залежить від того, наскільки він буде цікавий дітям, вчителям та батькам. Сподіваємось, що врешті-решт такі станції з’являться в усіх школах області.
Першими оригінальну методику випробують учні дніпровської школи №31. Далі експериментальні станції відправляться «мандрувати» областю. Передусім до шкіл, які беруть участь у міжнародній програмі «STEM». Нині на Дніпропетровщині їх 45. На черзі – Верхньодніпровськ, Кам’янське та Кривий Ріг.
– Зазвичай діти не дуже охоче обирають професії, пов’язані з технікою та інженерією. Нині на ринку праці – серйозна нестача саме технічних спеціалістів. Завдяки таким проєктам хочемо зацікавити дітей природничими науками. Адже вони на власному досвіді зможуть переконатися, скільки цікавого та непізнаного у реальному, а не комп’ютерному світі, – зазначив голова правління Федерації організацій роботодавців Дніпропетровщини Віктор Сергєєв.
Оригінальну освітню методику розробили у Німеччині. ЇЇ автор – професор Фленсбурського університету Луц Фіззер.
– Основна ідея проєкту «Мініфеномента» – повернути дітей з віртуального світу до реального, відволікти їх від гаджетів та показати, що природничі науки – це цікаво. На таких стендах-станціях дитина сама може розпочати пізнання навколишнього світу, ставити питання та знаходити відповіді. Тобто, стати самостійним дослідником, – розповів автор методики Луц Фіззер.
Учням така «жива» наука прийшлася до душі.
– Це дуже цікаво, вже випробував усі стенди. Особливо мені сподобалися експерименти з ліхтариком та водою. А ще прибор, який показує, скільки у тобі енергії, – поділився враженнями учень 2-го класу школи №31 Олександр Якіменко.
Проєкт – частина україно-німецької програми «Розширений соціальний діалог в Дніпропетровській області» та «ЕХАМ Дніпро». Його втілює Федерація організацій роботодавців Дніпропетровщини спільно з організацією роботодавців Німеччини NORDMETALL та за підтримки обласної влади.