На Дніпропетровщині оголосили результати щорічного конкурсу юних натуралістів. Обрали 82 переможці у трьох напрямах: сільське господарство, природоохоронна робота, квітникарство та озеленення.
-Вихованці шкіл та закладів позашкільної освіти презентували підсумки своєї роботи за рік. Діти активно долучилися до конкурсу – надіслали понад 300 цікавих досліджень. Юннати області вивчали видове різноманіття мурах та інших комах, спостерігали за птахами та свійськими тваринами. А ще оцінювали рівень забруднення повітря та річок. Учні проводили випробування нових сортів яблунь, груш, слив, горіхів, винограду, смородини. Вчилися доглядати за деревами, знайомилися з новими агротехнічними технологіями, – розповіли в обласному департаменті освіти та науки.
Найбільше переможців обрали у напрямі «Практична природоохоронна робота та екологія». Відзначили 42 учасники. Вони, зокрема, очищали прибережні території від сміття, висаджували дерева для укріплення берегів. Вивчали походження назв річок, облаштовували «зелені паркани», впроваджували сучасні ІТ технології в екологічні дослідження.
Відзначили 25 кращих робіт юних агрономів. Серед них напрацювання семикласника з Кривого Рогу Святослава Кузьміна. Хлопчик вже п’ятий рік відвідує Станцію юних натуралістів Покровського району.
У 2020 році школяр вивчав вплив мікродобрив на врожайність чорноплідних томатів. Спочатку виростив із насіння розсаду, далі посадив її на навчально-дослідній ділянці. Влітку на кущах дозріли соковиті помідори.
-Разом із Святославом ми дбайливо доглядали за кущами, підживлювали. В результаті отримали врожай більший на 15-20%, – розповіла керівниця гуртка «Юні агрохіміки» Світлана Бурко. – Хлопчина ще й два врожаї картоплі за сезон навчився отримувати. Восени пригощав молодою бульбою. Експериментувати любить на батьківській дачі.
У найефектнішій номінації «Квітникарство та озеленення» нагородили 15 майбутніх ландшафтних дизайнерів. Вони облаштовували із квіткових композицій «тропічні куточки», «галявину сукулентів» і навіть «країну динозаврів». Вирощували декоративні рослини, створювали нові клумби.
Спочатку учасники обласного конкурсу пройшли заочний відбірковий етап. Фінал через карантин відбувався дистанційно. Школярі записували на відео захисти своїх робіт та надсилали організаторам для оцінювання.
Роботи переможців взяли участь у всеукраїнських профільних конкурсах та акціях. Нині вже маємо перших призерів. Остаточні підсумки підіб’ють найближчим часом.