У Дніпрі у 91-му закладі загальної середньої освіти діють 405 інклюзивних класів, де навчаються діти з особливими освітніми потребами разом з усіма учнями. У таких класах працюють ще й асистенти вчителів. А з початком навчального року впроваджено послугу супроводу дитини під час інклюзивного навчання.
Наприклад, у навчально-виховному комплексі № 66 працюють п’ять класів з інклюзивною формою навчання, які відвідують семеро дітей з особливими освітніми потребами.
У третьому класі згаданого закладу освіти навчається Вікторія Клежньова. Її мама Юлія цього навчального року стала асистентом своєї дитини. Вона супроводжує її під час навчання та перебування у навчально-виховному комплексі.
«З 1 вересня я офіційно працевлаштована як асистент дитини під час навчання. Супроводжую її у школі, оскільки самостійно донечка пересуватися не може. Переважно допомагаю у соціально-побутових потребах: дістатися до вбиральні, їдальні, перебуваю з нею як під час уроків, так і на перервах, тобто увесь час у школі з нею. Якщо раніше, тобто під час навчання у 1-2 класах, я теж її супроводжувала, була асистентом, але на волонтерських засадах, то зараз офіційно працевлаштована як соціальний працівник. Це вкрай важлива сторона процесу інклюзивного навчання», – підкреслила Юлія Клежньова.
Зі свого боку класна керівниця Вікторії Клежньової Анна Дидюк зазначила: «У нашому класі навчається троє діток з особливими освітніми потребами. Разом зі мною в освітньому процесі задіяні двоє асистентів вчителя, а також асистент дитини, зокрема Вікторії. Послуга супроводження дитини з особливими освітніми потребами є вкрай важливою, оскільки діток у класі багато і приділити максимальну увагу лише одній дитини фізично неможливо, а асистент у цьому помічник».
Водночас директорка НВК № 66 Людмила Коробка додала, що у закладі створені усі умови для комфортного перебування дітей з особливими освітніми потребами.
«Улаштований сучасний пандус, відремонтована вбиральня, яка відповідає усім нормам доступності. Також у нас є спеціальний підйомник, щоб можна було безперешкодно потрапити до їдальні, оскільки там є сходи. Окрім того, маємо спеціальну ресурсну кімнату, де з дітками з особливими потребами працюють психолог, логопед, дефектолог, реабілітолог. В інклюзивних класах також є асистенти вчителів, а від цього навчального року – ще й двоє асистентів дітей з особливими освітніми потребами, якими є їхні мами», – розповіла Людмила Коробка.