Тролейбуси, трамваї, автобуси і багаторічна історія. Міський транспорт Дніпра нараховує майже 2000 одиниць рухомого складу. Кожен день для транспорту – нова сторінка. Сотні тисяч пасажирів, десятки тисяч квитків – це історії водіїв, працівників депо та автостанцій. Все це – дніпровська розв’язка.
Система громадського транспорту – окремий всесвіт у будь-якому місті, довгий ланцюг процесів зі своєю історією та традиціями. Але головна частина будь-якого автобуса чи тролейбуса – люди, які його обслуговують.
Тролейбусний рух Дніпра існує вже майже сто років. Сотні кілометрів протягнутої контактної мережі з‘єднують із центром усі найкрупніші житломасиви міста. Олександр, водій електротранспорту, ще у школі зрозумів ким хоче стати у майбутньому. Одинадцять років він працює водієм тролейбусу.
Олександр Поздняков, водій тролейбусу: “Было одно ДТП: маршрутка въехала на втором массиве, водитель не заметил троллейбус. Когда ограничиваем вход пассажиров, не все понимают”, – “Як в таких випадках дієте?” – “Объясняем спокойно и корректно. Некоторые понимают, некоторые оскорбляют, так сказать. Когда гололёд тяжело, если особенно своевременно не обрабатывается”.
Загалом тролейбус – це один з найстаріших видів транспорту у Дніпрі, але все одно посідає друге місце. Міський трамвай існує з 1897 року, заснований третім у всій тодішній Російській імперії.
Наразі містом курсують 260 вагонів на 13 маршрутах. Сполучення віддалених районів та центральних пересадкових вузлів є головною метою трамвайних перевезень у Дніпрі. Часом містяни скаржаться на якість обслуговування через старі вагони та колії. Місцева влада декілька років займається цим питанням. Так, наразі ремонтують колії на вулиці Руденка.
Володимир Кобець, директор Дніпровського електротранспорту: “Данный участок не ремонтировался капитально 37 лет, и на этом участке у нас были очень частые сходы. Аварийная ситуация приводила к большим задержкам, поэтому необходимо было провсети капитальный ремонт”.
В подальшому 19 маршрут, який сполучує житломасив Лівобережний та центр міста, повністю переведуть на обслуговування новими вагонами. Однак, не до кожного мікрорайону чи житломасиву доходять колії чи контактна мережа. Міський автобус роками не визнавали дніпряни – все через відсутність самих автобусів. Вулицями їздили маршрутки: «Спринтери» та «Рути» запам’ятались кожному пасажиру яскравими відчуттями. Сьогодні усе змінюється. Діє програма «Смерть маршруткам», великі автобуси наповнюють місто. Десятки маршрутів вже обслуговуються винятково комфортним транспортом.
Іван Васючков, спеціаліст сектору контролю департаменту транспорту Дніпровської міськради: “За 2021 рік до міста Дніпро прибуло близько 90 автобусів великої місткості. Зараз ми бачимо 12 підприємства Ігрек, інші підприємства також зараз привозять автобуси великої місткості”.
Серед різноманіття дніпровського транспорту важко обрати ключове, але є те, без чого Дніпро вже неможливо уявити – це метрополітен, один з найважчих, найкоштовніших в обслуговуванні та будівництві різновид транспорту. У Дніпрі метро налічує всього шість станцій, ще три будують просто зараз. Але навіть на обслуговування однієї гілки необхідні сотні людей, які керують поїздами, контролюють рух та ремонтують вагони.
Сергій Леонов, начальник депо Дніпровського метрополітену: “Мы находимся на территории метродепо Днепровского метрополитена, в цехе ремонта подвижного состава, где находятся поезда на техническом ремонте после схода с линии. После наезда определенного километража каждый вагон заходит на ремонт”.
Транспорт Дніпра не обмежується тролейбусами, трамваями, автобусами та метро. Сучасність народжує все більше і більше способів дістатись із точки А до точки Б, тому історія “дніпровської розв’язки” нескінченна. Ми ж будемо розповідати її Вам.