Мода проти війни. Повномасштабне російське вторгнення зачепило усі сфери життя України та світу. Новий модний сезон, що розпочався у березні, не став винятком. Як Україну підтримують відомі бренди та яке відображення війна отримала у колекціях дизайнерів – у сюжеті.
Мистецтво під кулями. Український бренд створив благодійну NFT-колекцію. Вона отримала назву 21 DAYS OF HOPE. Кошти, зібрані з продажу, переведуть на допомогу дітям у благодійний фонд Save The Children Ukraine. Дизайнер та креативний продюсер бренду живе у будинку під Києвом, де і застав початок російського вторгнення.
Лаша Мдінарадзе, дизайнер, креативний директор бренду GUDU: «Над моєю головою постійно літають снаряди, а створення ескізів допомагає хоч трохи зняти стрес і зробити щось корисне. Якоїсь миті я подивився на ці малюнки і зрозумів, що кожен з них відображає мій настрій і почуття в той чи інший момент. Починалося все з повної темряви та нерозуміння, що буде далі. Але з кожним днем фарби ставали все яскравішими, а форми — сміливішими та впевненішими, з чітким розумінням, що Україна обов’язково переможе».
Український підрозділ відомого журналу Vogue ще 1 березня закликав світ моди та розкоші до повного ембарго на експорт до країни-агресора.
Світова спільнота заклик почула. З того часу велика кількість брендів призупинила діяльність на території рф, або тимчасово закрила магазини.
Balenciaga створили додаткову платформу для збору коштів на провізію для українців в межах всесвітньої продовольчої програми.
Креативний директор бренду, грузинський дизайнер Демна Гвасалія, одним з перших звернув увагу на війну в Україні.
На тижні моди у Парижі глядачам на показі бренду роздали футболки у кольорах українського прапору та брошури з інформацією про вторгнення агресора.
А представлену колекцію дизайнер присвятив Україні.
Дизайнерка Стелла МакКартні, донька учасника гурту «Beatles» Пола МакКартні, на тому ж тижні моди у Парижі також підтримала Україну. На своєму показі вона використала антивоєнну пісню батька під назвою «Дай шанс миру», яку він написав у 1969 році на знак протесту проти війни у В’єтмані.
Стелла МакКартні, дизайнерка: «Я думаю, мода має голос. Ми не повинні мовчати. Це єдиний правильний шлях у часи темряви».
Дизайнерка закликала колег та світову спільноту жертвувати кошти на допомогу українцям.
Модний дім Valentino пожертвував для України 500 тисяч доларів через ООН та закрив усі магазини на території країни-агресора.
П’єрпаоло Піччолі, дизайнер, творчий директор Valentino: «Це найбільше, чим ми можемо допомогти. Ми втрачаємо прибуток, але жертвуємо грошима компанії. Війна руйнує економіку. Тому ми допомагаємо благодійними пожертвами».
На тижні моди у Берліні український дизайнер Жан Гріцфельдт присвятив колекцію війні.
«Ця колекція створена понад 50-ма людьми за один тиждень. Разом з волонтерами ми вклали багато сил для її втілення. Хтось може запитати: «Для кого це?» І ми відповімо: «Для кожного з нас». Зараз час говорити не про моду, а через неї. Сьогодні ми не покажемо колекцію нового сезону, нові образи. Оскільки, доки Ви сидите у бомбосховищах – не важливо у що Ви вдягнені. Сьогодні я хочу використати інструмент моди для боротьби. Тоді ми станемо вільними. Сповненими свободи, як всі люди на планеті. Це моя сила і моя місія».
Моделі із синцями та кривавими плямами на одязі пройшли подіумом. На одязі скрізь заклики та символічні написи. У завершенні показу моделі винесли великий прапор України.
За словами дизайнера, мода – це не тільки одяг. Це відображення почуттів і життєвих обставин. І зараз у життя кожного українця прийшла війна. Тому світ високої моди не повинен ігнорувати це. І усі разом ми переможемо ворога.
Источник: ДніпроTV