Вчора стали відомі результати торгів на будівництво злітної смуги для нового аеродрому Дніпра.
Аукціон виграла турецька компанія Онур. До кінця 2024 року вона готова побудувати нову злітну смугу за 5 мільярдів 640 мільйонів 870 тисяч гривень. Поки організатор торгів — державне підприємство «Фінансування інфраструктурних проектів» не підписало угоду з компанією.
Чому потрібно будувати новий аеропорт
Відповідь проста: тому що старий окупував олігарх Ігор Коломойський. Ми писали, що з тих пір, як аеропорт за умовами приватизації у 2009 році перейшов фірмі «Галтера», яка входить у сферу інтересів Ігоря Коломойського. В аеропорту не було завдання заробляти гроші і розвиватися. Аеропорт не раз відмовляв відомим авіаперевізникам у співпраці. Все звелося зараз до того, що аеропорт у Дніпрі використовують як транспортну розв’язку, щоб дістатися до Києва і там пересісти на потрібний рейс.
В якийсь момент колишній власник аеропорту — державний Фонд держмайна, вирішив перевірити умови угоди про продаж.
І раптом виявив, що компанія «Галтера», новий власник аеропорту, не виконала всі свої зобов’язання. А саме — не профінансувала у повному обсязі ремонт і оновлення інфраструктури аеропорту. Це стало причиною для перегляду договору у судах.
Судіть самі: за умовами інвестиційного договору, «Галтера» повинна була вкласти у розвиток міжнародного аеропорту «Дніпро» 882,1 млн грн. З цієї суми 107 млн грн мало піти на реконструкцію злітної смуги, яку повинні були передати державі. Але з 882,1 млн грн компанія Коломойського вклала у розвиток аеропорту 142,1 млн грн. Вигідна угода, погодьтеся!
Але повернути собі свою власність у держави не вийшло. За правилами, якщо аеропортом зацікавився інвестор, то він може претендувати на все, крім злітної смуги і навігаційної системи. Це важливі і стратегічно цінні об’єкти, які не повинні бути у приватних руках. Саме так вчинили у Харкові: інвестор Олександр Ярославський побудував новий термінал, а смуга і навігація знаходяться у власності держави.
Але у випадку з Дніпром у договорі не прописали якому державному органу і що потрібно передати. А недостатнє фінансування пояснили ще простіше: війна на сході. Які вже тут інвестиції!
За словами адвоката Олени Доненко, забрати злітно-посадкову смугу і навігацію можна за рішенням РНБО. Саме цей держорган дозволив приватизацію державної компании «Дніпроавіа», на балансі якої і перебував тоді Дніпровський аеропорт.
Чи так все погано?
Відомо, що Ігор Коломойський вже довів один такий проект до банкрутства. Нагадаємо, компанія Аеросвіт, яка була одним із основних українських авіаперевізників, збанкрутувала наприкінці 2012 року. Головним акціонером Аеросвіту був ПриватБанк, на той час підконтрольний Ігорю Коломойському та його бізнес-партнерам.
І нещодавно Рада нацбезпеки висловила занепокоєння щодо боргів приватної авіакомпанії «Міжнародні авіалінії України» (МАУ). Олігарх є одним із бенефіціарів МАУ.
А поки всі дивляться на занепад колись міцної та впливової компанії, прості українці скаржаться на зникнення речей в аеропорту Дніпра.
Источник: ДніпроTV