Пропозиціонер Олексій Каспрук взяв участь в онлайн-засіданні ПРОпозиціонери Клубу на тему «Логістичний потенціал, яким ми нехтуємо». На його думку, розташування України на перетині магістральних транспортних шляхів з Європи до Азії та від скандинавських держав до регіону Середземномор’я створює унікальні можливості для розвитку послуг у сфері транзиту. І Чернівці та Буковина – не виняток. Однак держава має здійснити кілька важливих кроків для реалізації цього потенціалу.
Незважаючи на важливість та потенціал у сфері логістичних послуг, транспортні потужності в Україні використовуються недостатньо, інфраструктура та послуги для вантажовідправників і постачальників логістичних послуг, є нижчими від стандартів країн ЄС, а витрати на логістику, з якими стикаються кінцеві користувачі, високі. Наприклад, вартість перевезення окремих продуктів експорту до портів в Україні на 40% перевищує вартість аналогічних послуг у Франції та Німеччині, розповів лідер чернівецького осередку партії «Пропозиція», депутат міськради Олексій Каспрук:
«На жаль, окремі регіони України залишаються чорною плямою на логістичній карті. Перебувають у транспортній ізоляції навіть ті, які мають високий транзитний потенціал завдяки географічному розташуванню. Чернівецька область, місто Чернівці через транспортну недоступність навіть називають острів ЧЕ, хоча історично регіон є частиною транзитного коридору зі Скандінавії на Балкани. Наразі безглуздо вимагати від ділянки дороги збільшення пасажиропотоку та руху товарів, якщо кінцевим пунктом є тупик Чернівці. Інша річ – спробувати прочинити через них кватирку в Європу. І спорудження нового відрізка залізниці з Чернівців через Хотин до Кам’янця-Подільського не лише забезпечило б надійний швидкісний зв’язок між регіоном та центром. Буковинська залізниця могла б стати складовою найкоротшої лінії сполучень з Півночі (країн Скандинавії і Прибалтики) та Сходу (Китаю) на Балкани, до країн Південної Європи. Тож Чернівці з радістю сприйняли звістку, що Мінінфраструктури готове замовити спорудження такого маршруту».
Надважливим є також надійне авіасполучення регіонів та виконання державної програми розвитку регіональних аеропортів. У рамках цієї програми вже цього року Чернівці очікують отримати 600 млн. грн. на модернізацію аеропорту, повідомив пропозиціонер. Сусіди в Сучаві ще кілька років тому здійснили таку модернізацію за кошти ЄС і сьогодні тамтешнє летовище забирає левову частку потенційних пасажирів з Чернівецької та сусідніх областей.
«Приємно, що хоч і повільно, але все ж триває розвиток інфраструктури КПП на українсько-румунському державному кордоні. Це покращення роботи митних служб, а, отже, й збільшення швидкості митного оформлення вантажів», – додав Олексій Каспрук.
Він також зауважив, що важливою є й розбудова автомобільної інфраструктури. Служба автомобільних доріг у Чернівецькій області вже оголосила тендер на розробку техніко-економічного обґрунтування будівництва ІІІ та ІV черги обходу Чернівців. Орієнтовна довжина нової автомагістралі становитиме близько 50 кілометрів. Очікується, що це покращить транспортне сполучення західних та північно-західних регіонів України з центральними областями, а також забезпечить транзит європейських та прибалтійських країн з портами Азовського та Чорного морів.
Маєте пропозиції?
Зустрічаємось кожного вівторка о 19.00 в голосовому чаті нашого Телеграм-каналу: https://t.me/propositioner
Та щочетверга о 19.00 в соцмережі Clubhouse: https://www.joinclubhouse.com/club/club-proпозиціонери
Приєднуйтеся до нашого телеграм-каналу, щоб бути в курсі найважливіших новин: t.me/proposicia